Breaking News

AVERTISMENT APOCALIPTIC! Șeful NASA spune că un asteroid ar putea lovi Pământul în timpul vieții noastre

Acesta avertizează că un asteroid major ar putea să se prăbușească pe Pământ în timpul vieții noastre și solicită un studiu global privind această amenințare

Șeful NASA avertizează că un asteroid major ar putea lovi Pământul în timpul vieții noastre

Administratorul NASA, Jim Bridenstine, consideră că perspectiva unui asteroid apocaliptic care să lovească Pământul nu este ceva rezervat filmelor science fiction, informează Daily Mail. Bridenstine a făcut un studiu de caz arătând de ce SUA ar trebui să-și fortifice apărarea împotriva evenimentelor provocate de meteoriți. Afirmația a fost făcută luni, la Conferința de Apărare Planetară din 2019 de la Washington D.C.

El a chemat ca NASA, Agenția Federală de Gestionare a Situațiilor de Urgență și alte agenții federale, să participe la un exercițiu de apărare. Acesta va simula cum ar fi dacă un asteroid s-ar îndrepta direct spre Pământ. “Trebuie să ne asigurăm că oamenii înțeleg că aici nu este vorba despre Hollywood, nu este vorba despre filme”, ​​a spus Bridenstine la conferință. “Este vorba despre protejarea chiar acum a singurei planete pe care o știm, care găzduiește viața și aceasta este planeta Pământ”.

El a subliniat evenimentul de la Chelyabinsk ca dovadă a seriozității și potențialului sporit pe care îl au aceste evenimente. Meteoritul, a strălucit în sudul Munților Urali în februarie 2013. A fost cel mai mare meteorit care a lovit Pământul după mai mult de un secol de la evenimentul Tunguska din 1908.

Mai mult de 1.600 de persoane au fost rănite de unda de șoc a exploziei. Aceasta a fost estimată că a avut puterea a 20 de bombe atomice de la Hiroshima. Statistica spune că aceste tipuri de evenimente sunt estimate să apară o dată la 60 de ani. Bridenstine a spus că acestea s-au întâmplat de trei ori în ultimii 100 de ani.

Misiunea DART

Bridenstine a spus că apărarea planetară este la fel de importantă precum și alte obiective ale NASA, cum ar fi aterizarea oamenilor pe Lună. El a adăugat că NASA lucrează pentru detectarea și urmărirea a 90% dintre asteroizii din apropiere. Cei care sunt de diametre mai mari de 150 m pot provoca daune potențial letale la impact.

O parte din eforturile NASA de apărare a Pământul împotriva asteroizilor o reprezintă misiunea DART. Aceasta urmează să demareze în iunie 2021 și include ajutorul rachetei SpaceX construită de Elon Musk. Misiunea revoluționară va fi prima încercare de a devia un asteroid, lovindu-l cu un obiect la viteza mare. Misiunea DART se bazează pe ceea ce este cunoscut ca un “element de lovire cinetică”. În acest caz o sondă de 2,4 metri cu propulsie electrică solară va lovi asteroidul la viteză mare.

Comentarii Facebook